De coronacrisis impacteert zo goed als alle bedrijven en zelfstandigen en -tenzij je mondmaskers produceert- zal je de komende twee maanden waarschijnlijk een stevige deuk in je inkomsten kunnen verwachten. We hebben weinig controle over wat ons overkomt, maar wel over hoe we reageren. De komende weken doe ik dan ook een aantal suggesties voor zelfstandige ondernemers om de vrijgekomen tijd zo te benutten dat je er na deze moeilijk weken met een aantal sterkere funderingen terug kan invliegen.

Volgende topics kan je verwachten:

1) Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Wat is beter dan een semi-lockdown om even aan zelfreflectie te doen, en je zo beter bewust te worden van je eigen sterktes en zwaktes. Bovendien kan je dadelijk ook je gezinsleden de testen laten afleggen. –> altijd voer voor gesprek.

2) Een duidelijke missie & visie als motor en differentiator van je bedrijf (de absolute fundering van marketing, die helaas vaak wordt overgeslagen-maar waar we nΓΊ de tijd voor kunnen nemen)

3) De Elevatorpitch. Gegarandeerd nuttig en nodig, maar zelden voorbereid. Prepare it now, thank me later. πŸ˜‰

4) de SEO van je website: nakijken en onder handen nemen zodat je na de crisis hoger scoort in Google. -Ja, je kan dat voor een groot deel zelf, en anders weet je alleszins hierna hoe je je websitebouwer op de juiste zaken wijst-

5) Leg een database aan van marketing beeldmateriaal. Ik wijs je naar een aantal GRATIS platformen en tools om foto en videomateriaal te vinden en te bewerken. Hoef je daar al geen tijd en geld meer aan te verliezen als de zaken weer lopen.

Altijd benieuwd om te weten waar jullie zelf meer over willen weten.

Blijf gezond, zorg je voor je naasten en je bedrijf.

Karina

Karina@makeyouthrive.be

2 gedachten over “When life gives you lemons, make lemonade.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *